Българските СУПЕРХРАНИ

Според една от теориите за здравословно хранене, човек трябва да се храни с продукти, които
са типични за района, в който живее. В това отношение, определено сме облагодетелствени.
Екзотичните храни като нахут, зелен чай, червена леща и киноа стават все по-популярни, но те
си имат и типични нашенски заместители, не по-малко полезни.

Боб

Всеки фитнес инструктор и специалист по здравословно хранене ще ви каже, че това е най-
богатия на протеини въглехидрат. Вярно е, че бобът е калоричен, но всеки спортуващ знае, че
е полезен при изграждането на мускулна маса. Богат е на фосфор, магнезий и желязо.

Натурален пчелен мед

Стевия, фурми, кленов сироп, сироп от агаве. Това са все полезни заместители на захарта.
Българският натурален пчелен мед не им отстъпва по качество. Той съдържа витамини и
минерали, които не могат да се намерят нито в бялата, нито в кафявата захар. За да е полезен,
медът трябва да е натурален. За съжаление в повечето хипермаркети има много продукти с
етикет „мед”, които всъщност са глюкозо-фруктозен сироп, нямащ нищо общо с натуралния
продукт. Често допускана грешка в използването на меда е прилагането в различни готвени ястия и печени сладкиши. Полезните свойства на пчелния мед се губят при нагряване. Затова е важно да се използва в сурово състояние.

Тиква

Тиквата е още един продукт, с който можете да приготвите куп здравословни десерти. Богата
е и на витамин С, и на витамин В, съдържа и желязо. Диетолозите я препоръчват най-вече
заради ниската й калоричност – 26 кал. На 100 г. Десертът печена тиква с орехи съдържа не
повече от 250 кал. На порция.

Мурсалски чай

„Елексирът на Родопите” – така го наричат местните. Живеещите в планинките градчета са
убедени, че тонизиращото му действие превъзхожда кафето. Полезен е при настинка, а според
диетолози има и антиоксидантно действие, подобно на зеления чай.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *