12 здравословни навика за цялата година

Трудно, дори невъзможно е един просто да се събудим и да си кажем „От днес ще се храня здравословно”. Това е промяна, която не може да стане за един ден. Да се откажем от хранителни навици, които сме имали и с години е задача, която изисква време и усилия.  За да стигнете до трайна промяна, изберете си за всеки месец от годината  един навик, с който да се сбогувате. Така ефектът накрая ще бъде много по-голям и здравословен.

ОКТОМВРИ – Яжте повече плодове и зеленчуци. Ако досега не сте го правили е време да прибавите поне един плот ежедневно към менюто си.  Започнете да прибавяте салата към обяда и вечерята. Това е най-подходящият месец да включите тиква в менюто си. Бързо ще откриете невероятните й вкусови качества и възможността да я включите в различни рецепти от ежедневното си меню.

НОЕМВРИ – Закусвайте. Може би сте чували много хора да казват, че закуската е най-важното хранене за деня. Така е. Дори един банан, половин кисело мляко или филийка хляб  сутрин ще накарат метаболизма ви да работи много по-бързо.

ДЕКЕМВРИ– Намалете порциите. Слагайте в чинията си по-малко, отколкото мислите, че ще изядете. Дори и да сте много гладни. Едва след като го изядете, добавете още, ако наистина все още сте много гладни.

ЯНУАРИ – Спорт за хоби. Изберете си спорт, който да ви носи максимално удоволствие, а не да го приемете като задължение. Тренировките два пъти седмично не просто са полезни, но тонизират и освежават организма.

ФЕВРУАРИ- Изберете суров, не пържен бадем . Заменете пържените, печени фъстъци и бадеми със сурово кашу, орехи, тиквени семки или бразилски орех.

МАРТ – Земенете сладките, пакетирани храни със сушени ядки. С изненада ще откриете, че шепа сушени боровинки или кайсии притъпяват желанието за една шоколадова вафла.

АПРИЛ – Риба веднъж седмично. Поне веднъж  в седмицата на вечеря конкумирайте риба или морски продукти. Това е лека, засищаша храна, която можете да приготвите максимално бързо за вечеря на цялото семейство. 

МАЙ – Вървете пеша.  Времето е хубаво. Нищо не пречи да слезете една спирка по-рано или да се качите по стълбите, прибирайки се вкъщи.

Юни – Намалете солта. Зеленчуците по това време на годината са достатъчно вкусни, за да им добавяте към салатите излишно количество сол. Постепенно ще свикнете, че не е нужно да прекалявате с подправките във всяко ястие.

Юли – Пийте повече вода. Лятото е сезона, в който можете с лекота можете да свикнете с приема на повече вода. 8 чаши дневно са минимума, от който се нуждае организма.

Август – Станете вегетарианец за един ден. Изберете си ден от седмициа, в който напълно ще изключите месните и млечните продукти от менюто си.

СЕПТЕМВРИ – Наслаждавайте се на всичко, което сте постигнали през годината.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *